Jednostka: Dydaktyka » Studium Języków Obcych » Wydział Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych
Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo. Studia magisterskie ukończyła na kierunku filologia angielska na Uniwersytecie Jagiellońskim, a pracę doktorską obroniła z wyróżnieniem na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Posiada także dyplom w zakresie organizacji i zarządzania oświatą. Jej główne zainteresowania badawcze dotyczą testowania i oceniania w zakresie języków obcych, nauczania i testowania tzw. języków specjalistycznych, wykorzystania nowych technologii w nauczaniu języka obcego oraz uczciwości akademickiej. Od 2006 roku była koordynatorem zespołu języka angielskiego, od 2012 – zastępcą kierownika, a od października 2014 roku pełni funkcję kierownika Studium Języków Obcych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego.
W Krakowskiej Akademii prowadzi lektoraty języka angielskiego oraz zajęcia na kierunku filologia angielska. Posiada szerokie doświadczenie jako nauczyciel języka, pracując z wszystkimi grupami wiekowymi na wszystkich poziomach zaawansowania oraz jako metodyk, trener i egzaminator. Współpracuje z wydawnictwami polskimi i brytyjskimi tworząc i recenzując materiały dydaktyczne oraz jako ekspert metodyczny. Współautorka podręcznika do języka angielskiego dla studentów nauk o bezpieczeństwie i innych osób zajmujących się szeroko rozumianym bezpieczeństwem – English for Safety, Security and Law Enforcement oraz podręcznika do gimnazjum – Język angielski – Egzamin gimnazjalny. COMPANION; redaktorka repetytorium egzaminacyjnego zatytułowanego English Exam Practice. Próbne egzaminy z języka angielskiego dla studentów Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli z zakresu egzaminowania. Entuzjastka nowoczesnych technologii w nauczaniu języków obcych. Członkini Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Angielskiego w Polsce – IATEFL Poland oraz European Association for Language Testing and Assessment – EALTA.
Najważniejsze publikacje:
Podręczniki i inne materiały dydaktyczne:
- Redakcja podręcznika: Firek, A., Sosenko, A. Babińska, R., Kościńska, A., Skalska-Nowak, K. (2016). English Exam Practice. Próbne egzaminy z języka angielskiego dla studentów Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM.
- Bartmańska A., Janicka-Biernat, E., Kodzis, A., Potocka-Grych, M., Sendur, A.M., Zysk, M. (2015). Egzamin Maturalny. Język Angielski. Poziom Podstawowy. Zbiór Zadań. Warszawa: Centralna Komisja Egzaminacyjna.
- Sendur, A.M., Warecka, A. (2012). English for Safety, Security and Law Enforcement. Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM.
- Janicka, E., Potocka-Grych, M., Sendur, A., Tyliba H. (2008) Język angielski. Egzamin gimnazjalny. COMPANION. Kraków. Wydawnictwo EGIS.
Monografie:
- Sendur, A. M., & Kościńska, A. (2021). Kształcenie w sieci – teoria i praktyka. Przewodnik dla nauczycieli języków obcych i nie tylko. Kraków: Oficyna Wydawnicza KAAFM.
- Sendur, A. M. (2020). Testowanie i certyfikacja w glottodydaktyce języków ogólnych i specjalistycznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM.
Artykuły i rozdziały w monografiach:
- Czura, A. & Sendur, A. M. (2022). Peer assessment of process writing in a virtual exchange project. In A. Czura & M. Dooly (Eds.), Assessing virtual exchange in foreign language courses at tertiary level (pp. 93–106). Research-publishing.net.
- Sendur, A. M. (2022) Academic Malpractice in Tests and Exams from an International Perspective. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review), 36(1), s. 153–175.
- Kościńska, A., & Sendur, A. M. (2022). Kursy typu MOOC jako nowoczesna forma samokształcenia oraz doskonalenia zawodowego. W D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), Współczesna glottodydaktyka wobec zmian edukacyjnych. Nowe wyzwania i innowacyjne rozwiązania, 135–154. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
- Ennis, M. J., Verzella, M., Montanari, S., Sendur, A. M., Simeonova Pissarro, M., Kaiser, S., & Wimhurst, A. (2021). A telecollaboration project on giving online peer feedback: Implementing a multilateral virtual exchange during a pandemic. Journal of Language and Education 7(4), 66–82.
- Sendur, A.M. (2020). (Nie)uczciwość akademicka polskich studentów a poświadczanie kwalifikacji. W: A. Dąbrowski, R. Kucharczyk, A. Leńko-Szymańska, J. Sujecka-Zając (red.) Kompetencje dla XXI wieku: Certyfikacja biegłości językowej / Competences of the 21st century: Certification of language proficiency. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. ss. 244–266.
- Kościńska, A., Sendur, A.M. (2020). Nauczyciele języków obcych a doskonalenie zawodowe w trybie zdalnym. W: B. Niemierko, K. Szmigel, (red.) Rola diagnostyki edukacyjnej. Warszawa-Kraków: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej. s. 445–467.
- Sendur, A.M. (2020). Certyfikacja znajomości języków obcych dla celów specjalistycznych – między teorią a rzeczywistością. Neofilolog, 54/1. s. 47–69.
- Verzella, M., Sendur, A.M. (2019). A telecollaboration project on writing for tourism. W: M. Ennis, G. Petri (red.) Teaching English for Tourism. Bridging Research and Praxis. London & New York: Routledge. s. 170–193.
- Sendur, A.M. (2018). Analiza potrzeb jako pierwszy krok w doborze materiałów dydaktycznych. W: D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz, M. Stec (red.) Materiały i media we współczesnej glottodydaktyce: wybrane zagadnienia. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. s. 27–42.
- Sendur, A.M. (2017). Language Needs Analysis as the First Step in Designing an LSP Test for Police Officers. W: Pixel. Conference Proceedings. 10th Conference Edition. Florencja. Libreriauniversitaria.it Edizioni. s. 284–287.
- Sendur, A.M. (2016). Realizacja wymagań dotyczących kształcenia językowego na wyższych uczelniach na podstawie analizy wybranych przykładów. W: D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.) Ocenianie i pomiar biegłości językowej. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. s. 167–179.
- Gajewska, E., Sendur, A.M. (2015). Ocenianie w nauczaniu języków obcych zorientowanym na cele ogólne a ocenianie w nauczaniu zorientowanym na cele zawodowe. W: Języki Obce w Szkole, nr 3. s. 49–53.
- Sendur, A.M. (2015). Egzaminy certyfikujące z języków obcych ogólnych i akademickich oraz języków obcych dla potrzeb zawodowych – porównanie sprawdzanych umiejętności, sprawności i kryteriów oceny. W: Srebro, M., Typek, E., Zielińska, L. (red.) Przyszłość nauczania języków obcych na uczelniach wyższych. Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. s. 237–252.
Więcej: