dr Jolanta Pułka

Jednostka: Dydaktyka » Wydział Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych » Katedra Metodologii Badań Społecznych


doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność: pedagogika resocjalizacyjna (Wydział Filozoficzny, Uniwersytet Jagielloński). Jest certyfikowanym nauczycielem międzynarodowego programu wychowawczo - profilaktycznego CrossRoads – Młodzież na Rozdrożu, twórcą programu Strażnik Przyrody,

współtwórcą programu Przyjaciel Parku Narodowego, absolwentką wielu szkoleń/ warsztatów i studiów podyplomowych m.in. z zakresu e-learningu, planowania i prowadzenia badań, zarządzania projektem badawczym, stypendystką programu Erasmus, a także członkiem Komisji Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk oddział Kraków.

W pracy naukowej koncentruje się na rozwijaniu metodologii badań pedagogicznych, profilaktyce społecznej, projektowaniu programów i działań wychowawczo – profilaktycznych, kształtowaniu relacji rówieśniczych i kompetencji nauczycielskich. Aktywnie uczestniczy w planowaniu i realizowaniu badań naukowych o zasięgu ogólnopolskim (badania i standaryzacja narzędzi pedagogicznych tworzonych w ramach projektów EFS), jak i lokalnym (diagnoza wysokiej i niskiej pozycji społecznej dzieci z zaburzeniami w zachowaniu,  aktywność małych społeczności).

W życiu zawodowym i osobistym  docenia wysoką jakość relacji z innymi ludźmi. Wolny czas poświęca na aktywny wypoczynek (turystyka górska, gry zespołowe) oraz obcowanie ze sztuką (teatry, muzea).

Wybrane publikacje:

  1. J. Kuźma, J. Pułka: The school of tomorrow centred on pupils. Kraków 2015.
  2. J. Kuźma, J. Pułka: Ku dobrej szkole skoncentrowanej na uczniach. Tom I i Tom II, Kraków 2014.
  3. J. Aksman, J. Pułka: Konteksty wychowania i edukacji a kształcenie nauczycieli w rzeczywistości ponowoczesnej, Kraków 2012.
  4. J. Aksman, J. Pułka: Dzieci i młodzież w kręgu oddziaływania mediów i grup rówieśniczych – w i pomimo czasów ponowoczesnych, Kraków 2012.
  5. E. Wysocka, J. Pułka, An Exploration of the Factors that Influence the Moral Judgements of Students, Boston, 2017.
  6. J. Pułka, M. Guzik, M. Frączek, Program Przyjaciel Parku Narodowego - konceptualizacja, operacjonalizacja, realizacja, (w:) Edukacja alternatywna a współczesna szkoła, (red.) J. Aksman, K. Grzesiak, Państwo i Społeczeństwo 2016 (XVI) nr 2.
  7. J. Pułka: Kreatywność nauczyciela w projektowaniu działań pedagogicznych, (w:) Pedagoške dileme sodobne šole, (red.) B. Kožuh, M. Cotič, Koper 2013.
  8. J. Pułka: Teaching practice  – a bridge between theory and practice in teacher training, (w:) Educational studies and school, (red.) R. Kahn, S. Mazur, Los Angeles 2011.
  9. J. Pułka: Strategie i programy pomocy dzieciom odrzucanym przez grupę rówieśniczą, (w:) Wybrane problemy profilaktyki i resocjalizacji, (red.) S. Bębas, Radom 2011.

Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie - uafm.edu.pl. Kontakt | Polityka prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Logotyp funduszy europejskich