Jednostka: Dydaktyka » Wydział Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych » Katedra Metodologii Badań Społecznych
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność: pedagogika resocjalizacyjna (Wydział Filozoficzny, Uniwersytet Jagielloński). Jest certyfikowanym nauczycielem międzynarodowego programu wychowawczo - profilaktycznego CrossRoads – Młodzież na Rozdrożu, twórcą programu Strażnik Przyrody,
współtwórcą programu Przyjaciel Parku Narodowego, absolwentką wielu szkoleń/ warsztatów i studiów podyplomowych m.in. z zakresu e-learningu, planowania i prowadzenia badań, zarządzania projektem badawczym, stypendystką programu Erasmus, a także członkiem Komisji Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk oddział Kraków.
W pracy naukowej koncentruje się na rozwijaniu metodologii badań pedagogicznych, profilaktyce społecznej, projektowaniu programów i działań wychowawczo – profilaktycznych, kształtowaniu relacji rówieśniczych i kompetencji nauczycielskich. Aktywnie uczestniczy w planowaniu i realizowaniu badań naukowych o zasięgu ogólnopolskim (badania i standaryzacja narzędzi pedagogicznych tworzonych w ramach projektów EFS), jak i lokalnym (diagnoza wysokiej i niskiej pozycji społecznej dzieci z zaburzeniami w zachowaniu, aktywność małych społeczności).
W życiu zawodowym i osobistym docenia wysoką jakość relacji z innymi ludźmi. Wolny czas poświęca na aktywny wypoczynek (turystyka górska, gry zespołowe) oraz obcowanie ze sztuką (teatry, muzea).
Wybrane publikacje:
- J. Kuźma, J. Pułka: The school of tomorrow centred on pupils. Kraków 2015.
- J. Kuźma, J. Pułka: Ku dobrej szkole skoncentrowanej na uczniach. Tom I i Tom II, Kraków 2014.
- J. Aksman, J. Pułka: Konteksty wychowania i edukacji a kształcenie nauczycieli w rzeczywistości ponowoczesnej, Kraków 2012.
- J. Aksman, J. Pułka: Dzieci i młodzież w kręgu oddziaływania mediów i grup rówieśniczych – w i pomimo czasów ponowoczesnych, Kraków 2012.
- E. Wysocka, J. Pułka, An Exploration of the Factors that Influence the Moral Judgements of Students, Boston, 2017.
- J. Pułka, M. Guzik, M. Frączek, Program Przyjaciel Parku Narodowego - konceptualizacja, operacjonalizacja, realizacja, (w:) Edukacja alternatywna a współczesna szkoła, (red.) J. Aksman, K. Grzesiak, Państwo i Społeczeństwo 2016 (XVI) nr 2.
- J. Pułka: Kreatywność nauczyciela w projektowaniu działań pedagogicznych, (w:) Pedagoške dileme sodobne šole, (red.) B. Kožuh, M. Cotič, Koper 2013.
- J. Pułka: Teaching practice – a bridge between theory and practice in teacher training, (w:) Educational studies and school, (red.) R. Kahn, S. Mazur, Los Angeles 2011.
- J. Pułka: Strategie i programy pomocy dzieciom odrzucanym przez grupę rówieśniczą, (w:) Wybrane problemy profilaktyki i resocjalizacji, (red.) S. Bębas, Radom 2011.