dr Michał Leśniewski


Doktor nauk społecznych w dyscyplinie Nauk o Zarządzaniu i Jakości, adiunkt w Instytucie Zarządzania i Jakości Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Współpraca z Krakowską Akademią rozpoczęła się w 2020 r. W okresie 1998-2021 pracował w Wyższej Szkole Handlowej im. Bolesława Markowskiego w Kielcach oraz w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach.

W latach 2008–2011 prowadził zadania badawcze w ramach badań statutowych realizowanych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie w Katedrze Geografii Ekonomicznej. Zrealizowane zadania badawcze: 

  1. Kulturowe uwarunkowania ekorozwoju w przedsiębiorstwie realizowana była w ramach tematu głównego badań statutowych pt. Wymogi kreowania zrównoważonego rozwoju w Polsce za pośrednictwem podmiotów mikroekonomicznych (numer badania statutowego 01/S/0003/08),
  2. Kultura organizacyjna gminy jako determinanta przedsiębiorczości i jej wpływ na rozwój regionalny (na przykładzie województwa świętokrzyskiego) w ramach tematu głównego badań statutowych pt. Przedsiębiorczość a rozwój regionalny (numer badania statutowego 01/S/0006/09),
  3. Lokalizacja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji a ich konkurencyjność (na przykładzie regionu świętokrzyskiego) w ramach tematu głównego badań statutowych pt. Globalizacja a lokalizacja działalności przedsiębiorstw (numer badania statutowego 01/S/0001/10),
  4. Pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych jako forma przedsiębiorczości ekologicznej w ramach tematu głównego badań statutowych pt. Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw sektora energii odnawialnej w Polsce (numer badania statutowego 01/S/0003/11).

W 2003 r. został odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (legitymacja nr 118-2003-87). W 2012 r. otrzymał Nagrodę Indywidualną III Stopnia Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach za wyróżniające osiągnięcia naukowe w roku akademickim 2011/2012. Specjalizuje się w zakresie zarządzania miękkiego i konkurencyjności miękkiej. 
Wybrane publikacje naukowe:

  1. Leśniewski M. A., (2020), Konkurencyjność kulturowa przedsiębiorstw. Studium teoretyczno-empiryczne, Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Kielce.
  2. Leśniewski M. A., (2020), Strategia instrumentem zarządzania rozwojem regionalnym i lokalnym – teoretyczna analiza problemu badawczego, w: Szlakami geografii ekonomicznej, Przestrzeń – Instytucje – Metodologia. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Kazimierzowi Kucińskiemu, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
  3. Leśniewski M. A., (2020), Konkurencyjność widziana przez pryzmat kultury organizacyjnej przedsiębiorstw – studium teoretyczne, w: Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej, (red.) Gregorczyk S., Urbanek G., Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  4. Rzepka A., Leśniewski M. A., (2019). Interpersonal relationships in shaping the manager's competencies in an enterprise – theoretical analysis of the research problem. Modern Management Review, vol. XXIV, 26 (2).
  5. Leśniewski M. A., (2019). Business angel as a message for enterprise of behavioralenterprises. Наукові записки Національного університету «Острозька академія».Серія «Економіка»: науковий журнал. Острог: Вид-во НаУОА, грудень. № 15(43). УДК: 658.14:005.21.
  6. Leśniewski M. A., Człowiek Konkurencyjności – model koncepcyjny, w: Kierunki ewolucji nauk o zarządzaniu, red. M. Budzanowska-Drzewiecka, K. Czernek, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2018.
  7. Leśniewski M. A., Model IeKePe w rozwoju gmin – prezentacja wyników badań ankietowych, Rynek – Społeczeństwo – Kultura, nr 1/2018.
  8. Leśniewski M. A., Behavioural-humanistic model of soft competitiveness of enterprises, Jagiellonian Journal of Management, vol. 3 (2017), no. 2.
  9. Leśniewski M. A., Konkurencyjność ekorozwojowa przedsiębiorstw, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 3 (794)/2016.
  10. Leśniewski M. A., Świadomość ekorozwojowa w konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw, w: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, nr 2 (40) 2016.
  11. Leśniewski M. A., Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2015.
  12. Leśniewski M. A., Employee consciousness in creating competitive advantage of companies, in: Significance of human resources and strategy in organization improvement, S. Borkowski, J. Rosak-Szyrocka, Croatian Quality Managers Society, Zagreb 2015.
  13. Leśniewski M. A., Management of Competitiveness in the Aspect of Soft Competitiveness of Companies, in: Journal on Law, Economy and Management, Vol. 5/2015, No. 1.
  14. Leśniewski M. A., (2013), Ekorozwojowe źródła konkurencyjności gmin w Polsce, CeDeWu, Warszawa. 
  15. Leśniewski M. A., (2011), Konkurencyjność przedsiębiorstw. Wybrane problemy, Dom Organizatora, Toruń. 

Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie - uafm.edu.pl. Kontakt | Polityka prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Logotyp funduszy europejskich