Jednostka: Dydaktyka » Wydział Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych
adiunkt w Katedrze Medioznawstwa i Komunikowania Politycznego Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego.
Doktor socjologii. Obecnie zainteresowania badawcze koncentruje na zachowaniach i kompetencjach medialnych Polaków oraz na kondycji infosfery. Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Wybrane, ostatnio realizowane projekty badawcze, to: Użytkowanie (nadużycie) Internetu w toku studiowania, Zachowania informacyjne dorosłych Polaków, Internet jako narzędzie pozyskiwania informacji przez dorosłych Polaków.
Owocem jej badań jest książka Zasada wzajemności w społeczeństwie informacyjnym (2009) oraz kilkadziesiąt artykułów w książkach i czasopismach naukowych. Przykładowo: Feminizacja cyberprzestrzeni – wzory i konsekwencje (2011), Społeczności sieciowe propagujące anoreksję jako przykład zbiorowego eskapizmu (2010), Stereotyp emo dzieciaka jako symbol lęków współczesnego nastolatka (2011), Strategie dotarcia do wiarygodnych informacji za pośrednictwem Internetu stosowane przez osoby dorosłe (2015), Utrata kompetencji z zakresu współpracy we współczesnych społeczeństwach - wybrane aspekty (2015), Kompetencje dorosłych Polaków związane z poszukiwaniem informacji przez internet. Znaczenie kontekstu społecznego (2017).
Współredagowała ponadto siedem monografii poświęconych mediom, kulturze popularnej i praktykom komunikacyjnym.
W kręgu zainteresowań Joanny Bierówki znajdują się również procesy grupowe a zwłaszcza wzajemność i współpraca a także wykluczenie w kontekście choroby i niepełnosprawności. Tematyce nowych mediów, problemów społecznych współczesnego świata, procesów grupowych oraz zdrowia, choroby i niepełnosprawności poświęcone są zajęcia prowadzone przez nią m. in. na kierunkach dziennikarstwo, pedagogika i pielęgniarstwo. Do działalności dydaktycznej podchodzi z wielkim zaangażowaniem, ponieważ kieruje się sokratejskim wskazaniem życiowym: należy szukać wiedzy, a kto może, powinien i innych wiedzy uczyć.